fbpx

DIGITAALINEN MARKKINOINTI

KOHDENNETTUA SISÄLTÖMARKKINOINTIA

Kohderyhmä otetaan haltuun lisäarvoa tuottavalla sisällöllä. Kun luottamus kasvaa, brändi kasvaa.

Kuinka usein ostat tuotteita tai palveluita brändiltä, josta olet nevö hööd? Veikkaan, että melko harvoin. Ihmiset eivät luota nevö hööd-brändeihin. Brändääminen on siis kiteytettynä luottamuksen kasvattamista.

 

Sisältömarkkinoinnin avulla luomme positiivisia kosketuspintoja yrityksestäsi markkinoille. Houkuttelemme kohderyhmiäsi kohti yritystäsi ja kasvatamme luottamusta eli brändäämme yritystäsi.

 

Mikä siitä tekee haastavaa? Markkinointi ei ole ydinfysiikkaa. Se vaatii kuitenkin suunnitelmallisuutta, johdonmukaisuutta ja toistuvuutta. Kilpailukenttä on ruuhkainen, jonka vuoksi meidän täytyy pystyä erottumaan.

PALVELUT

Digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä tukee timanttinen sisällöntuotanto. Alla digitaalisen markkinoinnin kanavia, joita hyödynnän työssäni monipuolisesti.

Google SEO & SEM

Google SEO (Search Engine Optimization) &

Google SEM (Searc Engine Marketing, Google Ads)

 

Hyvä Google näkyvyys on orgaanisen (“ilmaisen”) näkyvyyden sekä maksetun (Google Ads) näkyvyyden kombinaatio. Parhaaseen mahdolliseen tulokseen pääseminen vaatii sekä hakukoneoptimoinnin jaloa taitoa kuin maksetunkin näkyvyyden hyödyntämistä.

 

Moni yritys ostaa Google Ads palvelun ja luottaa pelkästään sen tuomaan voimaan. Hakusanoja lisätään jatkuvasti lisää, jotta klikkauksia saadaan mahdollisimman paljon. Usein tämä ratkaisu osoittautuu kuitenkin lyhyesti ilmaistuna kalliiksi ja tehottomaksi vaihtoehdoksi.

 

Minä suosittelen jokaiselle asiakkaalleni kokonaisvaltaista palvelua Googlenäkyvyyden haltuun ottamiseksi. Palvelu on projektisuunnitelma, joka sisältää orgaanisen näkyvyyden sekä maksetun näkyvyyden kehitysjatkumon. Vankka näkyvyys Googlessa ei synny yhdessä yössä. Se vaatii jatkuvaa tutkimista ja kehitystyötä, jonka keskiössä on Google Ads kampanojoiden optimoiminen sekä säännöllinen ja laadukas sisällöntuotanto.

Sosiaalisen median markkinointi

Content is Fire and Social Media is Gasoline.” – Jay Baer

 

Sosiaalisen median maksettu markkinointi sekä orgaaninen näkyvyys ovat tärkeä osa digitaalista sisältömarkkinointia. Kohderyhmäsi on somessa, joten sinunkin on oltava somessa. Vaikka markkinoinnin gurut korostavat markkinoinnin monikanavaisuutta, mielestäni on tärkeää hallita hyvin edes yksi tai kaksi kanavaa.

 

Kuten Googlemarkkinoinnissa, myös sosiaalisen median markkinoinnissa keskiössä on kampanjoiden jatkuva optimoiminen. Sanon aina asiakkailleni, että jos sinulla ei ole suunnitelmaa, älä laita sosiaaliseen mediaan euroakaan. Tässä työssä pätee sanonta “tutkitaan ennen kuin hutkitaan” ja “hyvin suunniteltu on puoliksi tehty”. Sosiaalisen median markkinoinnilla täytyy olla strategia ja tavoite. Viestintä, säännöllisyys ja tarkka kohdentaminen ovat somemarkkinoinnin tärkeitä tekijöitä.

 

Ei ole oleellista paukuttaa kaikille kaikkea. Tärkeämpää on löytää nichesi. Se otollisin, tarkoin määritelty kohderyhmäsi.

 

Hallitsen ketterästi seuraavat somekanavat:

 

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • Pinterest

Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinointi kuollut? Ei todellakaan. Se on tutkitusti edelleen yksi tehokkaimmista markkinointikanavista. Jokaisen yrittäjän tulisi hyödyntää sähköpostimarkkinointia liidien keräämiseksi sekä nykyisten asiakkaiden hoivaamiseksi.

 

Hyvä sähköpostimarkkinointi ei ole spämmäämistä. Se perustuu vapaaehtoiseen viestien vastaanottamiseen sekä laadukkaan sisällön jakamiseen juuri oikealle kohderyhmälle.

 

Sähköpostimarkkinoinnin automaation järjestelmä soveltuu PK-yritykselle myös CRM (Customer Relationship Management) järjestelmäksi, jonka avulla rakennat helposti palveluiden prosessiseurannan sekä myynnin pipelinen.

 

Hallitsen sähköpostimarkkinoinnin automaatioiden, sisällöntuotannon sekä CRM puolen kokonaisvaltaisesti. Käytän työssäni pääosin Active Campaign-järjestelmää, jonka olen todennut kokemuksen kautta parhaaksi vaihtoehdoksi.

Mobiilimarkkinointi

Mobiilimarkkinointi nostaa jatkuvasti päätään mobilisoituvassa bisneksessä. Tiesitkö, että esimerkiksi WhatsApp on hyvin tehokas pienyrittäjän markkinointikanava. Messenger puolestaan palvelee tehokkaasti kaiken kokoisia yrityksiä.

 

Yritykset usein unohtavat olemassa olevat asiakkaat ja keskittyvät pelkästään uusasiakashankintaan. Painotan aina vanhojen asiakkaiden hoivaamisen ja muistamisen tärkeyttä. Heissä on valtava ostovoima, joille ei tarvitse enää todistella kuka ja mikä yrityksesi on. Jos kaikki on sujunut aikaisemmin hienosti, luottamus on ansaittu. Mobiilimarkkinoinnilla otat tehokkaasti haltuun olemassa olevat asiakkaasi.

Digitaalisen markkinoinnin palvelut 50€ + alv tuntihinnalla!

 

Lasken sinulle tarjouksen markkinoinnin kumppanuudesta tuntihinnan pohjalta. Tuntihinta on sama kaikille ja haluan ylläpitää läpinäkyvää hinnoittelua. Tiedät mitä teen ja milloin teen. 

DIGITAALISTA MARKKINOINTIA JA SISÄLLÖNTUOTANTOA TUNTIHINNALLA

Hinnoittelun läpinäkyvyys on minulle luottamuksen kulmakivi.

Mielestäni digitaalista markkinointia ei voi myydä ennalta määriteltynä pakettina. En tule valmiin paketin kanssa ratkaisemaan haluaami ongelmaa vaan kuuntelen ja keskityn siihen, mikä teidän todellinen ongelma on. Räätälöin teille tarjouksen, joka ratkaisee ongelmanne pitkällä juoksulla.

 

Tarjous pitää sisällään:

  • Tilanneanalyysin, joka johtaa
  • ratkaisevaan palvelukokonaisuuteen,
  • tuntimäärän arvioon ja
  • tuntihinnan pohjalta laskettuun kokonaishintaan.