90 päivän Google Ads sprintti

Valuuko Google Ads-kampanjasi rahat kankkulan kaivoon? Tai, tiedätkö edes, mihin todellisuudessa niitä käytät? Starttaa 90 päivän Google Ads Sprintti, optimoimme Google Ads-tilisi maksimaalisiin tuloksiin.

Hyvä yrityspäättäjä,

Jos Google Ads on yrityksesi markkinointikanava, olet varmasti pistänyt merkille, että mainosten hinnat ovat nousseet ja tehokkuudet pudonneet? Budjettia on kasvatettu tasaiseen tahtiin, mutta liidejä tulee yhä harvemmin?

Googlen kärkikahinoissa skabailee etunenän näkyvyydestä kilpailijoita sankoin joukoin toinen toistaan asiantuntevammilla sloganeilla.

”Kokonaisvaltainen ja ammattitaitoinen IT-kumppani, IT-palvelut räätälöidysti yrityksesi tarpeisiin”

”Pk-yrityksen kirjanpito, kysy lisää, ota yhteyttä!”

”Liiketoimintalähtöinen HR kumppani, pyydä tarjous!”

Ohhoijaa!

Markkinatilanne on kilpaillumpi kuin koskaan aikaisemmin ja näillä fraaseilla ajateltiin räjäyttää liidipankki?

 

Tavoitteet heitetään liian nopeasti romukoppaan ja tyydytään ”vaikeaan markkinatilanteeseen”

Jos sadat tai jopa tuhannet eurot kuukausittain eivät tuo Google Adsista tuloksia, moni yritys luopuu ennemmin tavoitteistaan, kuin lähtee etsimään varsinaista syytä kampanjoiden tehottomuuteen.

”Lisää liikennettä”

Mainosryhmien rakentaminen alkoi, mitkä avainsanat kannattaa valita? Katsotaanpas…

”Johdon konsultointi Helsinki” – Jep, se ainakin!

”Johdon konsultti Pk-yritykselle” – Ehdottomasti!

”Lean prosessi” – No se on meidän juttu myös!

”Tehokas johtoprosessi” – Ja nappiin meni taas!

Kaikki nämä kuulostavat niin osuvilta, että pian jokaiselle mainosryhmälle, jotka on rakennettu palveluittain, on muodostunut 20 relevanttia hakusanaa laajalla vastaavuudella.

Liikenne ohjataan tietysti yrityksen uusille mielettömän mageille nettisivuille, jotka uusittiin puoli vuotta sitten. Nyt klikkaaja todella näkee, mistä meidät on tehty!

Markkinoija pistää kamppikset tulille, taputtaa päätään tyytyväisenä ja jää odottelemaan tuloksia.

 

Kuukauden päästä markkinoija kirjoittaa raporttiin, että saatiin 1000 klikkausta, se on loistava määrä!

Yhteydenottoja nettisivujen kautta ei ole vielä tullut, mutta jos hiukan nostetaan budjettia Googlen ehdotuksen mukaan ja jälleen kerran jäädään odottamaan.

Pakkohan niitä liidejä on tulla jossakin vaiheessa, kun klikkauksiakin tulee näin paljon!

Nyt ollaan kuitenkin jo kompastuttu siihen viheliäiseen Google Ads-kuoppaan, josta ei ole paluuta näillä kampanjoilla. Ei vaikka nostaisit budjettia Googlen ehdotuksesta joka kuukausi.

Tuskallisen rahan kulutuksen jälkeen olet saattanut alkaa huomaamaan…

yrityksesi löydettävyys, näkyvyys ja klikkaukset eivät tuo lisää asiakkaita. Ei vaikka voissa paistaisi ja vielä rasvakeittimeen upottaisi.

Saatat olla vielä shokissa,

miten niin näkyvyys, löydettävyys ja klikkaukset eivät tuo lisää asiakkaita?

Jos kerran ne asiakkaat hakevat Googlesta avainsanaa, jonka avulla tulevat meidän juuuuuri uusituille erittäin mahtaville kotisivuille, jonne konsultti isolla rahalla rakensi mielettömän asiakaskokemuksen tunnelman, MITEN NIIN SE EI P#%**LE RIITÄ?

Katsoppas kun tilanne on se, että kilpailu on käynyt sietämättömäksi. Me kaikki ”tavalliset yritykset”, joilla ei ole takataskussa vuoden innovaatiota, jolla mullistetaan käsitys maailmasta, jossa elämme, seilaamme punaisilla merillä.

Näillä merillä ei seilata Viking Linella, joka tarjoaa parhaita herkkuja, kokemuksia ja elämyksiä kaikille.

Näille merille tarvitset kajakin, jolla seilatessasi tunnet jokaisen aallon liplatuksen ja tuulen vireen, jotta tiedät täsmälleen, minne suuntaan kajakin nokka kannattaa kohdentaa.

Siinä oli taas erikoinen vertauskuva ihmiseltä, joka ei tajua veneilystä mitään, mutta you get the point…

Parhaiten menestyvät yritykset, jotka kykenevät keskittymään, erottumaan ja ratkaisemaan spesifejä ongelmia.

Toinen juttu on tämä paljon hekumoitu, mutta vain vähän toiminnan tasolla huomioitu, ostokäyttäytymisen muutos, joka ei tee markkinoijan työtä helpoksi.

Asiakkaiden ostopolku (tai funneli, asiakaspolku, myyntiputki, ostoputki, miksi ikinä sinä tahdot sitä nimetä) on pidentynyt ja 80% siitä käpsytellään omassa rauhassa verkossa ilman, että halutaan olla kerta kaikkiaan missään tekemisissä yrityksesi myyjän kanssa.

Asiakkaista on myös muuttunut vaativampia, tietoisempia ja skeptisempiä.

Ei yksinkertaisesti riitä, että asiakas löytää yrityksesi ja ymmärtää, mitä yrityksesi tarjoaa. Yrityksen pitää pystyä opettamaan, vakuuttamaan ja inspiroimaan asiakas ostamaan.

Tämä vie enemmän aikaa ja kuluttaa enemmän resursseja kuin aikaisemmin. Ja juurikin siksi niitä rajallisia resursseja pitää pystyä kohdentamaan tehokkaammin keskittymällä juuri siihen asiaan, joka liikuttaa rahaneulaa.

Aletaanpa sitten puhumaan siitä, miten sitä kauppaa Google Ads-mainonnalla saa.

Digimarkkinoinnin 3 must have-elementtiä

Liikenne on vain 1/3 kokonaisuudesta

Tässä vuosien saatossa markkinoijat (isoimmat etunenässä) ovat puhuneet pelkästään liikenteestä, näkyvyydestä ja löydettävyydestä. Ikään kuin näkyvyys jossain kanavassa olisi ratkaisu kaikkiin myynnin ongelmiin.

Jos myynti olisi niin helppoa, niin me kaikki oltaisimme miljonäärejä, eikö?

Miksi helkkarissa kaikki sitten tekee sitä??? Tähän on yksinkertainen syy:

Sitä asiakkaat haluavat ostaa. 

Digimarkkinoinnin 3 must have-elementtiä = liikenne, konversiot ja lista.

Liikenteen ohjaaminen nettisivuille on helppoa. Kuka tahansa markkinoija pystyy kasvattamaan verkkosivuliikennettä.

Mutta se, mitä klikkauksen jälkeen tapahtuu onkin ihan toinen juttu. Miten liikenteestä saadaan konversioita eli liidejä, joista voisi nyt tai myöhemmin tulla meidän asiakkaita?

Olet saattanut kuulla puhuttavan sanoista, kuten landing page, growth hacking tai markkinoinnin automaatio?

Usein nämä sanat saavat asiakkaan pään pyörälle (siksi olisikin vain helpompaa myydä liikennettä), koska ei tarkalleen ymmärretä, millaista konkretiaa ne tuovat mainontaan.

Kuulostaa vaikealta, kalliilta ja aikaa vievältä… tosi ahdistavaa! (Siksi olisikin vain helpompaa ostaa sitä liikennettä).

Mutta sinä haluat tuloksia? Liidejä myynnille? Uusia asiakkaita? Aivan.
Siksi nyt on oltava reipas ja ottaa härkää sarvista kiinni. Me teimme sen sinulle äärimmäisen helpoksi. 

Starttaa 90 päivän Google Ads Sprintti, jonka aikana Google Ads-kampanjat saavat kyytiä ja myynti saa niitä kauan odottamiaan liidejä.

90 päivän Google Ads sprintti 950€ (alv 0%)

90 päivän aikana rakennamme sinulle keskittyneen Google ads liidikampanjan, jonka kavuhakkeroimme tuloksiin 🚀

90 päivän Google ads sprintti sisältää

Hakusanatutkimus
Google Ads strategiakonsultaatio
Ostopolun sisällön konsultointi ja suunnitelma
Landing page ja copy writing
Markkinoinnin automaation suunnitelma
Growth hacking
Raportointi 2vk välein

Google Ads sprintti käynnistyy 2 päivässä sopimastamme ajankohdasta

Analyysi

Tutkimme nykytilanteen haastattelemalla sinua, tutkimalla yrityksesi verkkosivuanalytiikkaa sekä Googlen hakusanoja.

GA strategia

Analyysin pohjalta konsultoimme yrityksellesi voittavan Google Ads strategian!

Sprintti alkaa!

Kun sävelet ovat selvät, otamme Google Ads-tilisi haltuun ja rakennamme Google Ads ostopolun suunnitelmamme pohjalta.

TILAA 90 PÄIVÄN GOOGLE ADS SPRINTTI!

Fill out this field
Fill out this field
Syötä kelvollinen sähköpostiosoite.
Fill out this field
Fill out this field
You need to agree with the terms to proceed

Meihin luottavat mm.