Hakukoneoptimointi

Googlen etusivulle ilman maksettua mainontaa

Hakukoneoptimointi on pitkän tähtäimen Googlemarkkinointia.

Hakukoneoptimoinnin avulla optimoit verkkosivusi Googlen kärkikahinoihin ilman maksettua mainontaa. Toimialasi kilpailutilanteesta riippuen matka Googlen sivulle voi olla hidas. Hyvän hakukonenäkyvyyden tavoittelu vie kilpailutilanteesta riippuen noin 3-12 kuukautta. Hakukoneoptimoinnilla saavutetaan kuitenkin pitkäkestoisia tuloksia. Sisällön laadusta toki riippuen, se on myös äärimmäisen tehokasta.
Hakukonenäkyvyyteen vaikuttaa moni seikka, joita on mahdotonta tässä muutamassa lauseessa avata. Hakukoneoptimointi jaetaan kolmeen osaan: on page SEO, off page SEO ja tekniseen toteutukseen. Ei ole vain yhtä nippelinappeli konstia, jolla verkkosivut huitaistaan Googlen etusivulle. Hakukoneoptimointi vaatii systemaattista ja suunnitelmallista työskentelyä. Siksi hakukoneoptimointi tulisi pystyä pukemaan osaksi koko sisältömarkkinoinnin suunnitelmaa.
Konsultoimme lähtötilanteenne ja autamme teitä laatimaan tavoitteellisen hakukoneoptimoinnin toimenpidesuunnitelman. Tutkimme hakusanoja, joiden avulla saavutatte realistisia tavoitteita. Saatte meiltä myös apukädet sisällöntuotantoon ja verkkosivutyöskentelyyn. Nappaa meidät yrityksesi SEO-kumppaniksi!

Katso hakukoneoptimoinnin palvelut markkinoinnin verkkokaupasta

Tutustu palveluihin verkkokaupassa ja valitse teitä parhaiten palveleva paketti. Tilaa palvelu tai ota yhteyttä. Konsultoimme tilanteesi maksutta ja ehdotamme etenemissuunnitelmaa.

Hakukoneoptimoinnin 3 näkökulmaa

Tekninen SEO

Verkkosivujen teknisellä toteutuksella on merkittävä vaikutus verkkosivujen hakukonenäkyvyyteen. Yksinään tekninen SEO ei ratkaise mitään, mutta se antaa otollisen tilan ylipäätään toteuttaa hakukoneoptimointia. Teknisen hakukoneoptimoinnin aspekteja ovat mm. verkkosivujen tietoturva. indeksointi, nopeus, sivuston rakenne, sivustokartat, datan minimointi ja responsiivisuus.

On-page SEO

Hakukoneoptimointi on hyvin pitkälle säännöllistä ja laadukasta sisällöntuotantoa. Sivustolla tapahtuva sisällön optimointi tapahtuu niin teksti- ja kuvasisällöissä, mutta myös HTML lähdekoodissa. Tavoitteena on jäsentää ja tuottaa mahdollisimman paljon sisältöä, joka osuu Googlen robottien haaviin mahdollisimman helposti.

Off-page SEO

Hyvän hakukonenäkyvyyden kehitys vaatii myös katsomista oman verkkosivuston ulkopuolelle. Google arvottaa hakutuloksia myös brändin koon, ulkoisten linkkien, sosiaalisen median ja monen muun markkinoinnin signaalin perusteella.

Eihän tässä tiedä mitä tekisi? Varaa aika KasvuKahville. Tarjoamme sinulle 45min maksutonta hakukoneoptimoinnin sparrausta.

Kuinka paljon hakukoneoptimointi maksaa? Mitä se pitää sisällään? Mitkä ovat hakukoneoptimoinnin realistiset tavoitteet? Älä ole kysymystesi kanssa yksin. Varaa aika Meemin KasvuKahville, sparrailemme sinua 45min ajan täysin maksutta, jonka jälkeen ehdotamme etenemissuunnitelmaa. Voimme tavata etänä tai olet tervetullut ihan oikealle kahvikupposelle Meemin toimistolle Keravalle. Tapaaminen ei sido sinua mihinkään.

Valikko