Sisällöntuotanto on muuttunut pysyvästi – Tehokasta hakukoneoptimointia tekoälyn avulla

Laadukkain verkkosivuliikenne ei tule maksetusta mainonnasta

Lähes jokainen verkkosivuanalytiikka, jota olen urani aikana tutkinut paljastaa, että orgaaninen liikenne hakukoneesta (eli verkkosivujen hakukoneoptimoitu sisältö), on kaikista laadukkainta liikennettä yrityksen verkkosivuilla: klikkaaja viihtyy orgaanisen sisällön parissa pisimpään ja etenee verkkosivujen konversioviidakossa parhaiten.

Tämä on syy sille, minkä vuoksi me tuotamme inbound-markkinoinnin koneistojen sisällöt aina hakukoneoptimoituun muotoon ja edistämme jatkuvasti verkkosivujen hakukonenäkyvyyden kehitystä. Hakukoneoptimointi ei siis ole yksittäinen prokkis, vaan pikemminkin koko sisällöntuotannon viitekehys.

Tässä esimerkki erään asiakkaamme hakukonenäkyvyyden kehityksestä Liidimetodi-palvelun aikana:

Tämän kyseisen sivuston orgaaninen liikenne kehittyy jatkuvasti inbound-markkinoinnin sisällöntuotannon prosessimme avulla ja tuottaa säännöllisesti liidejä tälle B2B-asiantuntijayritykselle ilman maksettua mainontaa.

Tekoäly oikoo orgaanisen sisällöntuotannon pullonkaulat

Inbound-markkinoinnin koneistojen suurimpana pullonkaulana yrityksissä on usein ollut sisällöntuotanto itsessään: systemaattinen ja jatkuva sisällöntuotanto on vaatinut resursseja (rahaa tai aika + osaaminen), joita harvemmin yrityksellä itsellään on tarpeeksi. Resurssipulan vuoksi monen asiantuntijayrityksen hakukonenäkyvyys on vain murto-osa siitä, mitä se voisi olla.

Tekoälyn vallankumouksen vuotena 2024, voimme kuitenkin heittää tämän resurssihuolen romukoppaan. Sisällöntuotannon suunnittelu ja toteutuksen prosessi on muuttanut luontoaan pysyvästi. Tekoälyn avulla sisällöntuotannon prosessi on suhteellisen nopeaa, kun vain tietää mitä tekee.

Olemme Markkinointi Meemissä investoineet kehittyneeseen sisältömarkkinoinnille optimoituun tekoälytyökaluun, joka mahdollistaa orgaanisen verkkosisällöntuottamisen niin tehokkaasti, että olemme voineet lisätä liidien generoinnin palveluumme tavoitteellisen hakukoneoptimoinnin ilman kiinteän kuukausimaksun nostamisesta. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? No sitä, että jo ensimmäisen puoli vuotisen jälkeen hakukoneoptimointi korvaa merkittävän osan Google Ads-budjetistamme, jolloin maksetun mainonnan budjettia voidaan joko pienentää, tai kasvuhakuisten yritysten kohdalla, suunnata uusiin hakusanoihin tai kanaviin.

Ihmisen ja tekoälyn vastuualueet sisällöntuotannossa

Tekoäly ei ole korvannut, ja tuskin tulee koskaan korvaamaan ihmistä sisällöntuotannon työssä. Vaikka tekoäly pystyy melkoisiin asioihin, kukaan ei jaksa lukea 2000 sanaa loppuun, jonka on tuottanut kone. Ihminen tuo prosessiin luovuutta, empatiaa ja strategista ajattelua, kun taas tekoäly tarjoaa tehokkuutta, datan analysointikykyä ja automatisoitua sisällöntuotantoa.

Alla on taulukko, jossa on jaettu ihmisen ja tekoälyn vastuualueet sisällöntuotannossa. Taulukko auttaa ymmärtämään, miten ihminen ja tekoäly voivat parhaiten täydentää toisiaan tehokkaassa ja laadukkaassa sisällöntuotannon prosessissa.

7 vinkkiä hakukoneoptimoitujen tekoälysisältöjen muotoiluun

Kun saat tekoälytyökalustasi halutun sisältörungon ulos, älä julkaise sitä ilman tätä seitsemän vaiheen prosessia, jonka avulla sisältösi vastaa paremmin hakukoneiden vaatimuksia ja antaa kohderyhmällesi aitoa lisäarvoa.

Ymmärrä hakukoneiden vaatimukset ⚠️

Hakukoneiden, kuten Googlen, päätavoite on tarjota käyttäjilleen laadukasta, relevanttia ja arvokasta sisältöä. Tämä tarkoittaa, että sisällön tulee olla paitsi hyvin kirjoitettua, myös informatiivista, hyödyllistä ja uniikkia. Tekoäly voi auttaa luomaan rungon tai raakatekstin, mutta ilman ”human touch” -kierrosta, sisältösi ei erotu massasta – tuottaahan tekoäly sisältösi kuitenkin jo olemassa olevien verkkosisältöjen pohjalta.

Lisää inhimillisyys ja anna persoonasi kuulua! 💜

Vaikka tekoäly pystyy tuottamaan teknisesti jo melkoisen pätevää tekstiä, se ei aina pysty välittämään inhimillisiä tunteita saatikka viestimään kirjoittajan persoonallisuutta. Lisää ripaus huumoria, tarinoita, esimerkkejä ja henkilökohtaisia kokemuksia, jotka herättävät sisältösi eloon.

Asiantuntijasisällöt huutavat kokemustasi! 💡

Kun kirjoitat asiantuntijasisältöjä esimerkiksi yrityksesi blogiin, asennoidu tekstiin ammattimaisesti ja anna oman asiantuntijuutesi kuulu ja näkyä! Vaikka et olisikaan kuuluisa kirjailija tai tunnettu LinkedIn-henkilöbrändi, ole oman elämäsi ajatusjohtaja. Sinun mielipiteesi on äärimmäisen merkityksellinen tekijä tuottamassasi asiantuntijasisällössä.

Älä toitota avainsanoja 👾

Avainsanat ovat edelleen tärkeitä SEO:ssa, mutta niiden ylikäyttö voi olla haitallista hakukonenäkyvyydelle. Usko pois, orgaaniset hakutulokset toimivat hyvin ilman sitä vanhanaikaista hakusanajankutusta. Tekoäly voi auttaa tunnistamaan potentiaaliset avainsanat, mutta sinun tulisi varmistaa, että niitä käytetään luonnollisesti ja kontekstiin sopivasti.

Rakenteen ja otsikoiden optimointi 🎯

Hyvin jäsennelty sisältö, jossa on selkeät väliotsikot, auttavat sekä lukijoita että hakukoneita ymmärtämään sisältösi keskeiset tekijät. Tekoäly voi luoda alustavan rakenteen, mutta ihmisen tehtävänä on varmistaa, että otsikot ovat relevantteja ja houkuttelevia, ja että teksti etenee loogisesti.

Lopullinen check ✅

Lopuksi, on tärkeää tarkistaa tekoälyn tuottama sisältö huolellisesti. Tarkista kielioppi, oikeinkirjoitus ja varmista, että teksti vastaa kohdeyleisösi tarpeita ja kysymyksiä. Pienetkin kielelliset muutokset voivat resonoida yleisösi kanssa huomattavasti paremmin.

B2B-päättäjä, tavoitteena liidien generointi?

Me meemiläiset olemme erikoistuneen B2B liidien generointiin kehittämämme Liidimetodin® avulla, joka on step by step menetelmä asiakaslähtöisen sisältömarkkinoinnin koneiston sekä dataohjautuvan prosessin suunnitteluun.

Voisimmeko jeesata liidien generoinnissa myös teitä?

🟪 Lataa maksuton Liidifunnelin rakentamisen opas täältä!

🟪 Varaa 30min etätapaaminen meemiläisen kanssa, kerromme sinulle Liidimetodista® ja siitä, miltä sen jalkauttaminen yritykseesi näyttäisi

🟪 Lue lisää liidimarkkinoinnin palveluistamme täältä!

Lämmin kiitos, että lukuintoa riitti tänne asti! Olisi mahtavaa tutustua suhun paremmin, heitä connect LinkedInissä!

Jonna

Seuraa Somessa!
LinkedIn
Instagram
YouTube
Käytämme evästeitä ja vastaavia mekanismeja käyttäjäliikenteen analysointiin. Valitsemalla Hyväksy annat suostumuksesi evästeiden käyttöön. View more
Hyväksy
Kiellä kaikki