Tuloksettoman markkinoinnin 3 tyypillisintä skenaariota:
Eivätkö liidikoneet pärähtele? Tuntuuko siltä, että bisnes hiljaa hiipuu alas päin? Yleensä tuloksettoman markkinoinnin takana on jokin seuraavista skenaarioista:
- Skenaario Sillisalaatti: Markkinoinnin taktisia toimenpiteitä on tehty, mutta ei osata sanoa, mihin tehdyt toimenpiteet vaikuttavat, ovatko ne onnistuneet, miten niitä mitataan ja analysoidaan.
- Skenaario Lukkotila: Markkinointia ei ole alettu tekemään, koska ”ainahan kylmäsoittaminen on toiminut paremmin” TAI ollaan yksinkertaisesti siinä tilanteessa, että ei edes tiedetä mistä lähdetään alkuun.
- Skenaario Old School: Markkinointi on lähinnä mainontaa, jonka on todettu olevan kallista sen tuottamiin tuloksiin nähden.
Markkinointi aiheuttaa helposti stressiä, turhaa kiirettä, epätietoisuutta ja lukkotiloja. Siksi me suunnittelimme ja rakensimme Kasvu Workshopin, jonka avulla voimme ajaa yritykseesi valmiin ja toimivaksi todetun kasvumarkkinoinni toimintamallin.

Mistä Kasvu Workshop koostuu?
Kasvu Workshop on kaksipäiväinen kasvumarkkinoinnin osallistuttava valmennus. Päivät sovitaan asiakaskohtaisesti, mutta olisi toivottavaa, että workshop-päivät olisivat mahdollisimman lähellä toisiaan. Workshop toteutetaan asiakkaan tiloissa tai Markkinointi Meemin viihtyisissä koulutustiloissa Keravan Klondyketalossa.
Strategiapäivä
Kasvu Workshopin ensimmäisenä päivänä laadimme yrityksesi Go to market-strategian. Kevyen markkinatutkimuksen avulla päätämme selkeän kohderyhmän, syvennymme ihanneasiakasprofiilin rakentamiseen ja päätämme yrityksesi voittavan tekijän sekä laadimme viestintäsuunnitelman.
Taktiikkapäivä
Kasvu Workshopin toisena päivänä lähdemme piirtämään ihanneasiakkaasi ostopolkua. Suunnittelemme markkinointikanavat, sisällöt, verkkoympäristön laskeutumissivut sekä mittariston. Lopputuloksena on valmis markkinoinnin toimenpidesuunnitelma ja toimintamalli.
Yhteenveto
Kokoamme Workshopin asiat yhteen ja liitämme esitykseen myös teknologiasuunnitelman, jolla kokonaisuutta ylläpidetään. Voitte jatkaa tästä matkaa itse tai voimme laatia teille tarjouksen markkinoinnin kumppanuudesta, jossa hoidamme kasvukoneiston toteutuksen ja ylläpidon puolestanne kokonaan tai osittain.
Paljonko Kasvu Workshop maksaa?
Kasvu Workshopista on suunniteltu 3 versiota erilaisiin tarpeisiin. Jos et ole ihan varma, mikä sopii teille parhaiten, ei huolta, voit muuttaa kelkan suuntaa vielä kartoitustapaamisemme aikana.
- Tilannekartoitus 45min
- Kasvumarkkinoinnin verkkokurssi
- 3 x 1h strategia-sparrausta (verkkokurssin ohessa)
- Valmiin suunnitelman yhteenveto
- Teknologia-suunnitelma ja järjestelmäsuositukset
- 1 x 1,5h käytännön opetustapaamisia (aiheet suunnitellaan asiakaskohtaisesti)
- (Tapaamiset etänä)
- Kartoitustapaaminen 1h
- Kasvu Workshop asiakkaan tai Meemin tiloissa 2 x 6h
- (Workshop koostuu strategia- ja taktiikkapäivästä)
- Workshopin kirjallinen yhteenveto:
- Go to market-strategia
- Markkinointifunneli-suunnitelma
- Markkinoinnin mittaristo
- Teknologia-suunnitelma ja suositukset
- Markkinointifunnelin ja automaation toteutus (sis. sisällöntuotannon)
- Tilannekartoitus ja tavoitteiden asettaminen etänä 1h
- Kasvu Workshop asiakkaan tai Meemin tiloissa 6h
- (Workshop koostuu valmennuksesta ja ryhmätehtävistä sekä niiden puruista)
- Kasvu Workshopin kirjallinen yhteenveto
- Kustomoitu markkinointifunneli-suunnitelma
- Teknologia-suunnitelma ja suositukset
Ennen ja jälkeen Kasvu Workshoppia:

Kasvu Workshopin jälkeen markkinoinnista tulee fiksumpaa, helpompaa ja hauskempaa. Sen avulla johdat yrityksesi tyhjän nyhväämisestä tulokselliseen tekemiseen, säästät aikaa, rahaa ja niitä kuuluisia hermoja.
Vastauksia kysymyksiisi
Markkinoinnin medianäkyvyyden budjetti riippuu täysin yrityksesi nykytilasta, tavoitteista ja niitä tukevista toimenpiteistä.
Kasvumarkkinoinnin toimintamallimme vie sinut kuitenkin siihen tilanteeseen, että sana budjetti alkaa kuulostamaan vanhalta tavalta ajatella markkinointia kuluna eikä sijoituksena. Jos sijoitat markkinointiin 1000€ ja tienaat sillä 5000€, silloinhan markkinointiin kannattaa investoida niin paljon, kuin kassa antaa periksi, eikö?
Pieni, keskikokoneinen tai iso yritys… ei sillä ole mitään väliä. Tärkeintä on se, että on todellinen tahtotila lähteä saavuttamaan tuloksia digitaalisen markkinoinnin avulla. Kasvumarkkinoinnin mallimme skaalautuu niin pienen yrityksen kuin isommankin yrityksen kasvutavoitteisiin. Meiltä saat kaikki tarvitsemasi resurssit ja työkalut markkinointikoneiston suunnitteluun ja toteutukseen.
Voitte ostaa meiltä pelkästään Kasvu Workshopin ja jatkaa markkinoinnin toteutusta itse, tai sitten vielä loistavampi idea on tilata koko kasvumarkkinoinnin palvelu meiltä.
Olemme yksi harvoista markkinointitoimistoista Suomessa (vielä ei ole tullut vastaavaa vastaan), joka uskoo omaan tekemiseensä niin paljon, että on valmis tekemään töitä ILMAISEKSI jos markkinointikoneisto ei generoi tuloksia.
Koska tilaajana sinä vastaat siitä, että toimittajanne noudattaa tietosuoja-asetuksen vaatimuksia, sinun on varmasti hyvä tietää, että Markkinointi Meemi Oy noudattaa GDPR-asetusta ja on hoitanut GDPR-raportoinnin asianmukaisella tavalla.
Autamme myös asiakkaitamme tekemään markkinoinnin ratkaisuja tietosuojan näkökulmasta.
Lue lisää tietosuojaselosteistamme.