
Ulkoista yrityksesi liidimarkkinointi!
Asiantuntijapalveluiden ostaminen siirtyy verkkoon
Asiakkaan ostoprosessi käynnistyy yhä harvemmin myyjän kontaktoinnista ja yhä useammin asiakkaan omasta tiedonhakuprosessista verkossa. Milleniaalit ja xenniaalit vaikuttavat nyt yritysten päättäjien roolissa ja he ovat muuttaneet ja muuttavat pysyvästi tapoja ostaa asiantuntijapalveluita.
Haluatko olla asiakkaitasi vastassa verkossa, ohjata heidät yrityksesi verkkoympäristöön ja tehdä ostamisesta kerta kaikkiaan heille helppoa ja vaivatonta? Haluatko generoida yrityksesi myynnille lämpimiä liidejä, liideistä diilejä ja diileistä suosittelevia asiakkaita?
Me suunnittelemme ja rakennamme yrityksellesi kasvumarkkinoinnin palvelun ja prosessin, jonka avulla olet vastassa ihanneasiakastasi verkossa ja ohjaat häntä systemaattisesti kohti yrityksesi myyntimekanismia.

Liidimarkkinoinnilla vaikutetaan parhaiten ostopyramidin yläpäähän
Siinä missä asiantuntijabrändäyksen toimenpiteet keskittyvät kohdentamaan markkinointitaktiikoita ostopyramidin perustaan (ongelmatiedottomat ja ongelmatietoiset, jotka eivät vielä toimi), liidimarkkinoinnin markkinointitaktiikat kohdennetaan ostopyramidin yläpäähän (tiedonhakuvaihe ja ostovalmiit potentiaaliset asiakkaat). Parhaiten menestyvät ne yritykset, jotka kohdentavat markkinointitaktiikoita kaikkiin ihanneasiakkaan ostoprosessin vaiheisiin.

Liidimarkkinoinnin yhteistyömalli luo alusta alkaen yhteispeliä myynnin kanssa
Jotta saat selkeämmän ymmärryksen siitä, mitä liidien generointi on, avaan ensin mitä tarkoittavat sanat liidi ja prospekti.
Liidi tarkoittaa sitä, että joku henkilö on antanut jonkinlaisen signaalin kiinnostuksesta yrityksen tuotteisiin tai palveluihin. Se, mikä tai millainen tämä signaali on, on jokaisen yrityksen määriteltävä itse. Erilaiset signaalit voivat myös generoida eri lämpöisiä liidejä.
Yritys määrittelee myös prospekti-sanan merkityksen haluamallaan tavalla, mutta prospekti tarkoittaa tilaa, johon haluamme, että liidi päätyy. Prospekti siis on jo yrityksesi palveluista tai tuotteista kiinnostunut potentiaalinen asiakas.
Miten liideistä sitten tehdään prospekteja ja edelleen asiakkaita, on markkinoinnin ja myynnin saumattoman yhteispelin tulosta. Joskus tarjouspyyntö tulee myyjän pöydälle hopeatarjottimella, mutta aina liidien generointi ei tarkoita sitä, että myynti ei joutuisi itse tekemään elettäkään tapaamisten sopimisen eteen.
Liidimetodin® avulla me suunnittelemme, testaamme ja kehitämme jatkuvasti tehokkaampaa kasvumarkkinoinnin prosessia, joka palvelee uusien asiakkuuksien kotiutumista mahdollisimman tehokkaasti. Joskus se vaatii myös monikanavaisia ponnistuksia myynniltä. Yhteistyömallimme luo alusta alkaen yhteispeliä myynnin kanssa positiivisessa hengessä.
Me emme ole vain jokin ”liiditoimisto” jossakin, mistä tulee myynnille silloin tällöin tapaamisia, me olemme aito kasvumarkkinoinnin kumppani, joka hyppää mukaan osaksi yrityksesi kasvutiimiä.
Liidimarkkinoinnin palvelun arvo yrityksellesi

Meitä suosittelevat mm…

Se kun sanoitte tarjousneuvotteluissa, että olette meille kuin se oma puuttuva markkinointitiimi, sen lupauksen olette lunastaneet 100 prosenttisesti. Olemme äärimmäisen tyytyväisiä Markkinointi Meemin asiakkaita ja voimme suositella Meemiä lämpimästi myös muille, jotka kaipaavat liidien generoinnin kumppania.
Juha Oravala & Jani Pajari, D-fence Oy










