Liidejä ei generoida yhden sisällön taktiikalla

Yksi sisältö voi auttaa saamaan verkkosivuliikennettä.

Yksi sisältö voi myös saada aikaa liidin.

Yksi sisältö voi auttaa kvalifioimaan liidistä prospektin.

Yksi sisältö voi auttaa tuomaan kaupan.

Mutta, yksi sisältö ei voi tehdä tätä kaikkea.

Yksi yleisimmistä sisältömarkkinoinnin kompastuskivistä on se hetki, kun myynti pistää pirauttaen heti sen jälkeen, kun joku latasi oppaan yrityksen nettisivuilta.

Kliseinen lainaus markkinoinnista: Tämä on sama asia, kun pyytäisit baarissa tapaamaasi mielenkiintoista ihmistä seuraavana päivänä perhelounaalle koko sukusi kanssa. Onhan näitäkin tarinoita kuultu, mutta aika harvoin se homma ihan niin nopeasti etenee.

Sen sijaan, kannattaa aloittaa tekstailu, tapailu ja tunnustella, syntyykö kipinää.

Täysin sama juttu sisältömarkkinoinnissa. Oppaan lataajaa tulee kohdella uutena tuttavuutena, jonka kanssa lähdetään rakentamaan suhdetta uusien sisältöjen avulla.

No miten nämä deittailusisällöt rakennetaan? Tähän löytyy valmis resepti kehittämästämme Liidimetodista® ja tässä se nyt tulee…

  1. Kulmakivisisältö: Kirjoita blogipostaus, joka opettaa ihanneasiakkaallesi jotain uutta ja mielenkiintoista
  2. Liidimagneetti: Luo ladattava sisältö,kuten opas, webinaari tai vaikka digitaalinen testi, jonka saadakseen saat esimerkiksi henkilön sähköpostiosoitteen.
  3. Syväsisältösarja: Tarjoa monipuolista sisältöä, joka kutkuttelee jokaista ihanneasiakkaasi kipupistettä– konkreettisia vinkkejä ja apuja niiden selättämiseen. Tässä vaiheessa ei kannata tyytyä vain yhteen sisältömuotoon vaan lähteä rohkeasti testaamaan mikä omalle kohderyhmälle resonoi parhaiten. Älä unohda ihanneasiakkaan kaltaisia asiakas caseja!
  4. Jalka oven väliin tarjous: Tämä on tyypillisesti käytössä Premium-hintaisissa tuotteissa tai palveluissa. Tarjous voi olla maksullinen tai maksuton ja se tarjoaa ensimmäisen kevyen askeleen tavoitteeseen pääsemiseksi.
  5. The tarjous: Esitetään vasta jo kiinnostuneelle ihanneasiakkaalle. Miten voit taata asiakkaallesi mahdollisimman riskittömän ja varman ostopäätöksen? Miten saat asiakkaan huutamaan SHUT UP AND TAKE MY MONEY!

Toteuttamalla tätä kaavaa sisällöntuotannossasi systemaattisesti, vahvistat liidikoneistosi konversioita ja tuloksia. 🚀

B2B-päättäjä, tavoitteena liidien generointi?

Me meemiläiset olemme erikoistuneen B2B liidien generointiin kehittämämme Liidimetodin® avulla, joka on step by step menetelmä asiakaslähtöisen sisältömarkkinoinnin koneiston sekä dataohjautuvan prosessin suunnitteluun.

Voisimmeko jeesata liidien generoinnissa myös teitä?

🟪 Lataa maksuton Liidifunnelin rakentamisen opas täältä!

🟪 Varaa 30min etätapaaminen meemiläisen kanssa, kerromme sinulle Liidimetodista® ja siitä, miltä sen jalkauttaminen yritykseesi näyttäisi

🟪 Lue lisää liidimarkkinoinnin palveluistamme täältä!

Lämmin kiitos, että lukuintoa riitti tänne asti! Olisi mahtavaa tutustua suhun paremmin, heitä connect LinkedInissä!

Jonna

Seuraa Somessa!
LinkedIn
Instagram
YouTube
Käytämme evästeitä ja vastaavia mekanismeja käyttäjäliikenteen analysointiin. Valitsemalla Hyväksy annat suostumuksesi evästeiden käyttöön. View more
Hyväksy
Kiellä kaikki